THE KING OF POP!

Igår var jag, Felicia och Anna-lisa på kulturkalaset för att se en tribute till ingen mindre än Michael Jackson. Det var flera olika artister (bland annat Marit Bergman) som sjöng olika Michael-låtar i ungefär en och en halv timme. Det var jätte roligt att se och jag tyckte att speciellt en tjej som sjöng Dirty Diana var sjukt duktig! Vilken inlevelse! Man skulle inte direkt tacka nej till att få den rösten.. ^^

Men i alla fall så fick den här tributen mig att inse hur grym och stor Michael egentligen är! Hans album "Thriller" är det bäst sålda albumet någonsin och har sålt över 104 miljoner exemplar! Under hela sin karriär har Michael sålt ungefär 750 miljoner album och singlar. 750 miljoner! Det är otroligt mycket! Han var också en otroligt duktig dansare (ingen kan väll ha missat Moonwalken? ;) ) och är en stor förebild för många inom musiken.

Här är två av mina favorituppträdanden av Michael Jackson:



Den första låten, Man In The Mirror, har varit min absoluta favorit sen jag började lyssna på Michael. Jag bara älskar den! Från det otroligt fina introt och låten ut, för mig finns det ingen annan låt som kan mäta sig med denna. Jag gillar även texten och budskapet i låten, speciellt gillar jag textraden "If you wanna make the world a better place take a look at yourself and then make a change". Det är ju så sant! Vill vi att jorden ska bli en bättre plats måste vi börja med oss själva. Vi kan inte tänka att alla andra kommer ta hand om det, då kommer det aldrig bli någon förbättring!

Även om Michael själv inte levde föralltid så kommer hans musik göra det. Ingen kan mäta sig med Michael Jackson, the king of music! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0