Flytta till Vasa

De senaste dagarna känns det som om jag inte har gjort annat än att packa ner och upp prylar ur flyttkartonger och burit allt till och från flyttbilarna, vi håller nämligen på och flyttar från Eklanda till en lägenhet i Vasastan!

Det är inte klokt hur mycket skitsaker man samlar på sig! Och det är inte klokt hur svårt det är att göra sig av med det! Jag rensade hur mycket som helst när jag packade och ändå hade jag en hel del kvar sen. ;) Det väldigt jobb med att flytta men det är det värt, det blir så fint ju!

Även om jag tycker att det ska bli jätteskönt att komma bort från Eklanda kan jag inte påstå att jag inte kommer sakna det.  Har ändå bott här i hela mitt liv! Men pappa kommer bo kvar här så jag kommer ju vara här varannan vecka ändå, men om jag tycker att det är så positivt vet jag inte. ;) Eftersom jag går i skolan i Vasastan (Schillerska) så kommer det bli väldigt härligt att inte behöva gå hemifrån 45 minuter innan skolan börjar för att åka buss, nu kan jag istället gå till skolan på två minuter! Kommer slippa att gå upp klockan kvart i 6 flera dagar i veckan (i alla fall när jag är hos mamma), superskönt!

 
Hemma i Eklanda i torsdags, då hade vi precis börjat packa... Och det var fullt med flyttkartonger redan då! :P

  
Alfons blir så orolig nu när vi flyttar och allt.. :( Fast det gör också att han blir extra kelig!

Kommentarer
Postat av: angelica

fine bilder;)

takk for kommentaren;)

"du er snill"

2010-11-07 @ 16:39:14
URL: http://nback.blogg.no
Postat av: CJ

Tack söta du! Och vilken fin katt du har. :)

2010-11-07 @ 22:42:14
URL: http://cjs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0