skoldag

Idag har jag haft en riktig lång dag i skolan. Lång men kul! Jag gillar torsdagar eftersom vi nästan bara har estetlektioner, både "Bilduppbyggnad B" och "Illustration". Riktigt roliga ämnen båda två! Men eftersom våra bildlektioner är otroligt krävande och långa blir man väldigt trött efter dem. Till exempel så blir jag mycket tröttare av en bildlektion än vad jag blir av en mattelektion, det är inte så många som tror på det.. ;)

Jag hade i alla fall min första lektion på "bilduppbyggnad B" (eller "MåS som våra lärare kallar den, alltså Måleri och Skulptur, vad är grejen med att alla lärare hittar på konstiga smeknamn till alla kurser??), vilken var mycket roligare än vad jag förväntat mig! Jag trodde att vi kursen skulle vara mer som en kurs vi gick tidigare då det var mest teori och sånt, men det är var precis tvärt om. Vi har aldrig fått så fria uppgifter som vi fick idag! Vi skulle först teckna olika självporträtt med kol på gigantiska papper. Det var skiitsvårt! Propotitionerna blir lite hejsan hoppsan när man tecknar så stort.. Men skitsamma, det kan ju faktiskt bli assnyggt ändå :D




Två av megabilderna vi gjorde idag. Propotionerna är som sagt inte riktigt rätt
men jag är ganska nöjd ändå, gillar uttrycket på andra bilden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0